Monday, November 10, 2008

bile cuti menjelama...

di sekolah...

pukul 4.30 lagi aku da bgn....
gi musolla n qiam...
masa terluang pasti ku isi dengan benda
berfaedah...

bace quran...
solat sunat...
berzikir..
n macam2 lagi...

SOLAT???
aku x pena lengah2 kan...
siap marah org lagi..kalau lewat..
sentiasa cari org kalau solat kat dorm..
katenyer...bia dapat pahala jemaah..


di rumah plak....

lain yg terjadi..
pukul bape br nk bangun..???
kalau kat sek aku yg kejut org..
kat umah..aku yg dikejut...

mase teruluang plak..
dihabiskan dgn bende yg boleh
menggelapkan hati..

tgk citer korea...
pasang lg lagha...
asik dpn kom je...
x pon dpn tv..
.....

SOLAT...???
nk kne suro baru nk solat...
itupon tunggang langgang..
pe nak jd nieh...???

.........................................................................

aku keliru dengan diriku yg sebenarnye...
mane satu aku..
adekah selama ini amalan yg dilakukan di
sekolah hanya lakonan semata2????

aku bengang....
aku bingung...

aku sering berdoa agar ditetapkan hatiku...
agar hatiku ini disuluh dengan cahayamu..
agar keluarga ku pimpin aku ke arah yg baik...
bukan aku yang pimpin mrk..

aku tahu..keluargaku tidak sealim keluarga
kawan2 ku...
banyaknye la dugaan yg datang...
YA ALLAH..
bantulah aku...
bantulah hambamu yg pnoh noda ini...

sesiapa yg membacenyer..
berilah nasihat kpdku..
kalau bkn kerana sahabatku...
berilah nasihat kpdku..
sebagai saudara seislam..
aku amat memerlukan kalian....


wassalam..

No comments: